DirecTV dumps Newsmax as an alternative of paying new charge, drawing Republican outrage

Two men sit in front of a TV that displays only static.

Enlarge

Newsmax is not on DirecTV, because the satellite tv for pc video supplier in the present day mentioned it determined to not renew an expiring deal due to Newsmax’s cash calls for.

“On a number of events, we made it clear to Newsmax that we wished to proceed to supply the community, however finally Newsmax’s calls for for price will increase would have led to considerably increased prices that we must go on to our broad buyer base,” DirecTV mentioned in a press release offered to Ars. (AT&T owns 70 % of DirecTV.)

The carriage deal expired at midnight final evening. The “price improve” demanded by Newsmax was really from a base of $zero as a result of DirecTV did not need to pay Newsmax to hold the community underneath their now-expired deal, a DirecTV spokesperson informed Ars. DirecTV says it was one of many first pay-TV suppliers to hold Newsmax beginning in 2014.

Learn 14 remaining paragraphs | Feedback